My first week - Reisverslag uit Camberley, Verenigd Koninkrijk van Floor Dekker - WaarBenJij.nu My first week - Reisverslag uit Camberley, Verenigd Koninkrijk van Floor Dekker - WaarBenJij.nu

My first week

Door: Floor Dekker

Blijf op de hoogte en volg Floor

17 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Camberley

Hello there,

Ten eerste wooh wat een leuke reacties! Ik vind het super leuk om te lezen dat jullie met mij mee leven!

Nou de eerste week zit erop en wat een week. Als mensen praten over in het diepe worden gegooid dan weet ik nu wat ze bedoelen. Het is allemaal best wennen, een nieuw gezin, nieuw land, andere taal, andere gewoontes en je kent niemand.
Maar over het algemeen kan ik zeggen dat die best een goede eerste week is (ik had hem erger verwacht). Zoals sommige van jullie misschien wel weten heb ik last van heimwee als ik ergens naartoe gaat voor een langere tijd en dan zonder mijn ouders.
Ik heb er wel last van maar niet heel erg vaak, het zijn meer momenten dat je gewoon graag even een knuffel wilt en ze mist. Maar met de technologie van nu kan ik eigenlijk niet erg klagen! Zonder skype en whatsapp was het wel anders geweest....

Maar goed dat terzijde. Op de afdeling waar ik deze week heb gewerkt zijn hele aardige collega's. Een collega bood aan om mij op te halen en te brengen en dat aanbod nam ik natuurlijk met open armen aan;) Het jammere is dat zij aankomende twee weken vrij is en dat ik morgen daarom door de heerlijke regen mag fietsen. Maar het zou Engeland niet zijn als ik dit genoegen niet mag meemaken. #LUCKYME

Een andere collega Christal vroeg mij dinsdag (de dag dat ik haar ontmoeten) of ik met haar en haar vriend mee wilde naar de film die avond. Dat vond ik echt super aardig van haar! We zijn naar de film big game geweest en we hebben daarna een wafel gegeten in een wafel restaurant. Hij was echt super lekker en het was een gezellige avond. Ze willen ook met mij dingen gaan bezoeken enzo dus helemaal super!

Een andere punt waar ik zelf een beetje mee zat was het koken, ik heb wel een paar kookboeken gehad maar ik nooit echt voor mijzelf heb gekookt en wat moest ik dan elke dag koken? Maar gelukkig hebben we hier een goede oplossing voor gevonden, de moeder van het gezin maakt extra avond eten voor mij en ik betaal haar wekelijks een bedrag. Dus als ik thuis kom hoef ik niet meer te koken en kan ik gelijk eten #GOEDGEREGELD
Ze eten hier trouwens heel veel aardappelen en broccoli en peen is volgens mij hun favoriete groente en drie keer raden welke groentes ik niet lekker vind....? Juist, broccoli en peen.
Maar ze kookt heel lekker dus ik kan niet klagen :)

Dit weekend was ik een weekend vrij en dan moet ik volgend weekend werken.
Op zaterdag ben ik in de ochtend eerst een rondje gaan hardlopen, even aan mijn bikini figuur werken en s'middags kwam er familie op bezoek en daarom gingen we bbq'en. Het waren hele aardige mensen en het weer was hier heel goed (ik was zelfs een beetje verbrand #ALLESISMOGELIJKINENGELAND ) dus dat was een leuke dag.
Ik heb hun trouwens stroopwafels laten proeven en ze vonden ze allemaal héérlijk!

Zondag (vandaag) heeft het gezin mij meegenomen naar Windsor, daar bevind zich het kasteel waar hare majesteit soms woont. Vandaag was ze aanwezig alleen we hebben haar natuurlijk niet gezien.
Het is een heel groot kasteel en daar omheen zijn allemaal gebouwen die uit de 15 eeuw dateren, heel leuk om dat ze zien! Ze hebben er ook een heel mooi park waar een 3 mile loodrecht pad doorheen loopt vandaar de naam 3-mile park. Om in Windsor te wonen moet je al gauw 3 miljoen pond neerleggen om in een normaal huis te wonen maar dan kan je wel zeggen dat je buren bent met de koningin ;)

Dit was in grote lijnen mijn eerste week, aankomende week ga ik op de afdeling planten werken. Ik ben heel benieuwd of er iets van mijn planten kennis (dat is niet veel) van te pas komt, ik heb al wel Nederlands merken gezien zoals Decorum en Opti-Flor dus dat moet goedkomen!

Have fun met het lezen en tot volgende week!
Liefs Floor/Fleur

  • 18 Mei 2015 - 06:12

    Lia Hokke:

    Lieve floor/fleur
    Wat fijn om te lezen dat het gezin waar je verblijft je mee neemt en dat zij zorgt voor het eten . Heimwee kan ik mij voorstellen , ik ben eens op schoolreisje geweest en miste mij moeder heel erg. Je moet maar zo denken over een paar weken zie je ,je ouders weer. En je nichtjes komen binnenkort naar je toe.
    Aan het weer mis je niet veel hier in Nederland is het ook niet veel bijzonders.
    Wat fijn dat er mensen zijn die je zo maar mee nemen om wat leuks te gaan doen, zo zie je gelijk wat van Engeland .
    Hele dikke kus en knuffel .
    Lia

  • 18 Mei 2015 - 09:08

    Lianne:

    He floor!

    Super spannend allemaal. Wel stoer hoor naar Engeland.
    Geniet er van.
    Wat fijn dat er mensen zijn die dingen aan je wiilen laten zien.

    Gr Tim en Lianne

  • 18 Mei 2015 - 11:27

    Frans:

    Hoi Floor, je bent lekker bezig en je hangt ook goed de toerist uit. Wel grappig dat je vaak naar dingen in het buitenland gaat kijken die je in je eigen land nog nooit hebt bezocht. Je beschikt in ieder geval over de gave om dingen op te lossen of ze bieden het je aan, top geregeld! Leuke foto's ook. Als ze nog een big green egg over hebben mag je hem meenemen:).

  • 18 Mei 2015 - 11:29

    Anjavaneijck@hotmail.com:

    Hoi Floor leuk je verhaal te lezen, en je komt er wel doorheen hoor met al die lieve mensen om je heen.
    En super fijn dat je bij je gastgezin mee mag eten. Veel succes weer en denk erom als stoere hollandse meid smelt je niet in de regen.
    Dikke kus en weer veel succes met alles Anja en de rest

  • 18 Mei 2015 - 12:29

    Sarine:

    Hallo we hebben de hele week naar je bericht uitgekeken er daar is het dan . Leuk hoor om zo mee te lezen. Je hebt ook erg geluk gehad met zoń gezin. Fijn dat ze je zo opvangen. En je een beetje wegwijs maken in engeland. Je zal zien de weken vliegen zo om. Ook fijn dat je colegaś zo met je om gaan. In ieder geval weer een fijne week en geniet ervan. Een ervaring om nooit meer te vergeten. Shanien wil je graag na doen :)

    Kus van de van Rijntjes.

  • 18 Mei 2015 - 17:13

    Tim:

    Gaan hardlopen om aan je bikinifiguur te werken en daarna barbecueën dat klopt niet he

  • 20 Mei 2015 - 07:11

    Lenneke:

    in alinea 4, heb je het er over dat je naar de film ging en een wafel ging eten met christal en haar vriend, maar bedoel je dat de wafel lekker was of de vriend? ;)

  • 21 Mei 2015 - 17:45

    Oma Dekker:

    Hallo Floor,
    Bedankt voor je verhaal. Het is maar goed dat je geen stage loopt in Kroatie, want deze taal kan je niet lezen en niet verstaan. Alleen het weer is hier beter.
    Het allerbeste en een dikke knuffel van opa en mij.

  • 22 Mei 2015 - 18:54

    Simone Van Nieuwkoop:

    Hoi Floor,

    wat leuk om je verslag te lezen! Volgens mij heb je het erg goed getroffen bij het gastgezin en op je stageadres. Straks ga je de broccoli en peen nog lekker vinden ook :) Het is fijn dat je op deze manier ook met iedereen contact kan houden. Nou Floor veel succes de komende tijd en we gaan je volgen!!!!!

    XXX Groetjes van Simone en de rest van de familie van Nieuwkoop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Camberley

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2015

It's the final countdown

17 Juni 2015

'Heey there is the queen'

08 Juni 2015

'expecto patronum'

03 Juni 2015

Hallo daar ben ik weer

26 Mei 2015

Wat een drukte
Floor

Hallo Lezers, Ik ben van 11 mei tot 5 juli woonachtig in Camberley in Engeland en ik loop daar stage bij Longacres Garden Centre in Bagshot. Ik zal proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden zodat jullie mij niet hoeven te missen ;) Veel Plezier met lezen!

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 2482

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: