De eerste stappen zijn gezet - Reisverslag uit Camberley, Verenigd Koninkrijk van Floor Dekker - WaarBenJij.nu De eerste stappen zijn gezet - Reisverslag uit Camberley, Verenigd Koninkrijk van Floor Dekker - WaarBenJij.nu

De eerste stappen zijn gezet

Door: Floor Dekker

Blijf op de hoogte en volg Floor

11 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Camberley

Hallo allemaal,

Leuk dat je mijn blog leest! Gisteren ben ik aangekomen bij mijn `gastgezin´ en vandaag was mijn eerste stage dag bij Longacres Garden Centre. #SPANNEND

Het gezin bij wie ik verblijf zijn hele aardige mensen. Het gaat hier om een moeder, vader, zoon (13) en een dochter die al uit huis is. Ze zijn allemaal erg vriendelijk en willen me graag zo goed mogelijk op mijn gemak stellen.

Toch had ik het best moeilijk toen mijn ouders en broertjes weggingen.
Maar toen ze eenmaal weg waren dacht ik ´kop op Floor dit is niet het einde van de wereld en zoveel mensen kunnen het dus waarom jij niet´ (beter gezegd dan gedaan...) .

Om afgeleid te blijven ben ik naar mijn stage bedrijf gaan fietsen zodat ik de volgende dag niet verdwaald zou raken. Fietsen, jaa fietsen dat lezen jullie goed. Ooit een engels man zien fietsen? Nou dat doen ze niet en ik snapte niet waarom. Maar nu ik hier 2 keer heb gefietst snap ik waarom.
Het is simpel, het is hier niet gemaakt voor fietsers. In Nederland is het allemaal vlak maar er zijn hier veel heuvels waardoor je flink gaat zweten als je die moet beklimmen ... Ze hebben hier ook geen fietspaden dus ik fiets maar op de stoep omdat de auto keihard rijden en dit levensgevaarlijk is. Maar als er iets van een rotonde komt dan denken de Britten, laten we maar geen veilige oversteken maken voor de fietsers/lopers want die zijn er toch niet #HEELSLIMBEDACHT #NOT.
En dan natuurlijk het links rijden... Ik moet goed opletten dat ik links>rechts>links kijk en niet rechts>links>rechts want anders kan ik een paar hard rijden auto's over het hoofd zien 0:
Maar ik mag niks klagen over de fiets want die fietst heerlijk #BEDANKTLEOENLIA:)

Vanochtend toen ik wakker werd had ik het idee van 'huh waar ben ik' maar ik verwacht dat dit de komen dagen zo zal zijn en dan moet je jezelf er even aan herinner dat je in Engeland zit.
Maar als ras echte Nederland ben ik de ochtend natuurlijk wel begonnen met een boterham Hagelslag;)
En daarna op naar Longacres!
Daar werd mij verteld dat ik ongeveer om de 2 weken bij een andere afdeling ga mee draaien, ik vind dit een positief iets want zo zit er variantie in en krijg ik steeds andere dingen te doen en ontmoet ik ook nieuwe mensen. De mensen die ik tot nu toe ontmoet heb zijn allemaal heel aardig, willen je graag helpen en vinden het leuk om een praatje met je te maken.

Deze week loop ik mee met de afdeling seasonal, deze afdeling houd zich bezig met de BBQ's, buiten meubels en seizoens decoratie.
In Engeland is het een hype om BBQ's in je tuin te hebben dus zijn er veel mensen met vragen en aangezien mijn BBQ's kennis niet zoveel inhoud en ze vaak met woorden komen waarvan ik nog nooit heb gehoord/geleerd stuur ik ze maar door naar mijn collega's.
Ik hoop dat ik later ook vragen van klanten kan beantwoorden en hun helpen.
Al met al was het een lange maar goede eerste dag en ik ben benieuwd wat morgen mij brengt.

Bedankt voor het lezen en jullie horen van me,
Xx Floor
(Hier in Engeland stel ik mezelf trouwens voor als Fleur aangezien Floor vloer betekend...)


  • 11 Mei 2015 - 22:03

    Raymond Hedges:

    Mooi verslag, leuk om te lezen! Kijk uit met fietsen Fleur!

    Gr

    Raymond Hedges

  • 11 Mei 2015 - 22:21

    Oma Dekker:

    Geweldig, nu al zo'n leuk verslag! Floor hou je goed.
    groetjes, opa en oma

  • 12 Mei 2015 - 09:30

    Anja:

    Hoi Floor leuk om je verslag te lezen.
    Veel succes xxx

  • 12 Mei 2015 - 09:42

    Kaylee Mostert:

    Klinkt goed Fleur! Ben benieuwd naar je volgende verslag!
    Succes vandaag! xxx

  • 12 Mei 2015 - 14:03

    Petra SChilt:

    Hello Fleur, wat leuk om je blog te lezen. Dan weten we gelijk wat je doet en wat er in je om gaat
    Eigenlijk moet je met en oranje vestje fietsen dan weten ze dat je een HOLLANDER bent.
    Hou het lekker zo vol, over een paar weken komen je nichten en dan gaan jullie lekker in London stappen. Succes en liefs van de Schiltjes

  • 12 Mei 2015 - 20:13

    Lia Hokke:

    Ha fleur leuk verslag hoop dat je het erg naar je zin krijgt . Zal je voorzichtig fietsen? Moet er niet denken dat er wat gebeurt.
    Fijn dat je zo leuk wordt opgevangen Door de mensen waarbij je nu woont.
    Weet blijven je blog lezen zal hem Door sturen naar mijn kinderen.
    dikke kus

  • 12 Mei 2015 - 20:19

    Roel En Helen:

    Wat spannend allemaal floor/fleur. Super cool, succes!

  • 12 Mei 2015 - 22:36

    Frans:

    What's in a name? Wel praktisch opgelost! Hoop wel dat je veilig kan blijven fietsen, wie zien je namelijk graag terug in jaar 3! Leuk begin om te lezen.

  • 13 Mei 2015 - 20:07

    Sarine:

    Hoi Floor erg leuk om zo met je mee te lezen. En we kijken ook uit naar je andere verhalen.
    Het is altijd leuk om ook wat te horen hier vanuit nederland. Wij keken toen ook uit naar de berichtjes die we terug kregen in china. Groetjes van ons en maak er daar wat van. Veel plezier.

  • 15 Mei 2015 - 10:08

    Anja:

    Hoi Floor hoe is het? Op je werk naar je zin, en het koken nog niets aan laten branden☺ dikke kus ons5en

  • 15 Mei 2015 - 14:32

    Shanien:

    Hoi Floor!
    Zat even op de computer om wat leerwerk te leren toen ik opeens jou blog zag open staat. Gelijk even gekeken en wow wat klinkt het leuk daar in Engeland, wat zou ik nu graag met je willen ruilen zeg!

    Ik wens je veel succes de komende twee maanden, dat je maar een echte Engelse mag worden die melk in haar thee doet. Ik, en natuurlijk de rest van onze familie, kijken erg uit naar je berichten!

    Succes daar en take care ;)

    Shanien Xx.

    P.s Ik zat van de week al over je naam te denken hoe dat een probleem zou worden, maar mooi opgelost hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Camberley

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2015

It's the final countdown

17 Juni 2015

'Heey there is the queen'

08 Juni 2015

'expecto patronum'

03 Juni 2015

Hallo daar ben ik weer

26 Mei 2015

Wat een drukte
Floor

Hallo Lezers, Ik ben van 11 mei tot 5 juli woonachtig in Camberley in Engeland en ik loop daar stage bij Longacres Garden Centre in Bagshot. Ik zal proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden zodat jullie mij niet hoeven te missen ;) Veel Plezier met lezen!

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 2476

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: